העלייה במגמת רילוקיישן לארצות הברית על רקע שיקולים פוליטיים ומדיניות ויזה חדשה

ההתפתחויות האחרונות בתחום רילוקיישן לארצות הברית משקפות שילוב של גורמים פוליטיים, חברתיים ומשפטיים.

בשנת 2023 התרחשו שינויים משמעותיים שהשפיעו על יכולתם של אזרחים ישראלים לנסוע ולעבור לארה"ב, ומאמר זה מציג את מכלול השיקולים שמניעים ישראלים רבים לבצע את המעבר.

 

רילוקיישן לארצות הברית אפשרי היום בקלות בזכות מדיניות הוויזה החדשה

התפתחות בולטת הייתה החלטת ממשלת ארה"ב להכניס את ישראל לתוכנית המאפשרת כניסה ללא ויזה לאזרחים ישראלים החל מה-30 בנובמבר 2023. שינוי זה מאפשר לישראלים לטוס לארה"ב למטרות תיירות או עסקים עד 90 יום ללא קבלת ויזה.

ממשלת ארצות הברית וממשלת ישראל חתמו גם על מזכר הבנות בדבר הרחבת הרשאות הדדיות ותוכנית ויתור על ויזה. הסכם זה, החל מ-19 ביולי 2023, קובע הרשאות הדדיות לאזרחים ישראלים ואמריקאים שעוברים בין המדינות לנסיעות קצרות טווח לצורך עסקים, תיירות או רילוקיישן.

 

גורמים פוליטיים המשפיעים על ההגירה

שיקולים פוליטיים בישראל משפיעים באופן משמעותי על מגמות רילוקיישן לארצות הברית, וחלק מהישראלים בוחרים לעזוב את הארץ עקב המהפך והשינויים הפוליטיים.

החזרה לשלטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו והכנסת הרפורמה המשפטית הם שיקולים שמניעים אזרחים רבים לעזוב את הארץ, מכיוון שהם מאמינים שהדמוקרטיה בישראל מגיעה לקיצה, ועצמאות הרשות השופטת מתערערת.

 

ביקוש מוגבר לשירותי רילוקיישן ולוגיסטיקה

הנהלת חברת רילוקיישן, אחסון ולוגיסטיקה, שמסייעת בתהליכי מעבר למדינות זרות, או בתהליכי חזרה של ישראלים לארץ, מדווחת על עלייה חדה בפניות של ישראלים המעוניינים לפתוח בתהליך רילוקיישן לארצות הברית. הזינוק הזה מיוחס לאקלים הפוליטי ולחששות לגבי הכיוון העתידי של המדינה.

 

מניעים מגוונים להגירה

ישראלים שמעוניינים לעבור לגור בארה"ב מגיעים מרקעים שונים, כולל משפחות המודאגות מהמצב הפוליטי, עובדים שאינם מצליחים להשתכר היטב, ואנשים המודאגים מהשלכות כלכליות וממצב המדינה לאחר אירועי ה-7 באוקטובר 23. היחלשות השקל הישראלי וזהירות מצד משקיעים זרים תורמים לחששות אלו.

 

נקודות מבט אידיאולוגיות מגוונות

ההחלטה על רילוקיישן לארצות הברית מבוססת על שיקולים אידיאולוגיים ופוליטיים, ואנשים בכל הקשת הפוליטית, כולל אלה שתמכו בעבר במפלגות שמרניות, שוקלים לעבור לגור בארה"ב בעקבות החששות לגבי הכיוון והיציבות של המדינה.

 

דאגות בטיחות

חלק מהישראלים שעוברים לגור בארה"ב מונעים מחששות בטיחותיים, המדגישים את מורכבות הסיבות מאחורי ההחלטה, ושיקולים אלו מדגישים את הרב-גוניות של גל ההגירה הנוכחי מישראל.

 

כמה מילים לסיום

בשנת 2023 נרשמה עלייה בהגירת ישראלים לארה"ב, בעקבות חוק הוויזה החדש, מצב פוליטי סוער בישראל, רצון מוגבר בקרב ישראלים להגר, מניעים מגוונים לעזיבה ושינוי העדפות ליעדי רילוקיישן.

שיקולים אלו מרכיבים תמונה שלמה שמציגה את השינויים המשמעותיים בדפוסים של ישראלים רבים להתחיל תהליך רילוקיישן לארצות הברית, עם השלכות עמוקות הן על הפרטים והן על החברה הישראלית הרחבה.

 רילוקיישן

תוכן עניינים

עוד מאמרים שעשוים לעניין אותך
תוכנית חיסכון
תוכנית חיסכון – מדוע זו השקעה משתלמת?

הרבה פעמים אנשים נוטים לחשוב שהשקעות טובות, נכונות, הן כאלה שמייצרות תשואה מיידית או כאלה שיכולות לייצר תשואה גדולה כתוצאה מכך שמשקיעים סכום כסף מסוים במוצר פיננסי או פיזי.

שואבי אבק לרכב: יתרונות השימוש בשואבים ידניים חכמים לניקוי חול ואבק

ניקוי המכונית כרוך בשמירה על המראה הטוב שלה; ובהקפה על סביבה פנימית נוחה ובריאה, ובחנות שמשווקת מכשירים ואביזרים לרכב, תמצאו, בין היתר, גם שואבי אבק לרכב בדגמים ידניים חכמים שמתאימים לניקוי חול ואבק. הנה כמה סיבות חשובות ליעילות של שואבים אלו.

ביטוח רכב

נהיגה על רכב הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים, מה שהעלה באופן ניכר את אחוז בעלי הרכבים בישראל בשנים האחרונות. יחד עם זאת, עצם