עבודות בגובה חייבות באישור עבודה בגובה

נפילה מגובה היא בין הגורמים העיקריים לתאונות עבודה, הן בהיקף התאונות והן בחומרתן. תאונות אלו מקורן בהיקף העבודות ובכמות הגדולה של העובדים אשר עובדים בגובה- כאשר על פי הגדרת החוק עבודה בגובה היא כל עבודה המתבצעת בגובה שני מטרים מן הקרקע ויותר. עבודות כאלה מתקיימות במגוון תעשיות, בניהן: עובדי הובלות, עובדי תעשיית החקלאות, עובדי ניקיון, טכנאים ומתקיני מערכות תקשורת, ביצוע עבודות חשמל, עובדי מוסכים, עובדי תעשיית הבידור: תחזוקת והתקנת במות, תאורה ותפקידים רבים נוספים.

הן בשל היקף העובדים הגדול הכפוף לסיכון שבעבודה בגובה, והן בשל הנתונים הקשים הנרשמים בישראל מדי שנה, החוק בישראל מחייב מעסיקים בפעולות מניעה, מיגון והכשרה לעובדים, בראשן חובת ביצוע הדרכת עבודה בגובה והנפקת אישור עבודה בגובה לכל עובד המועסק בענפים האמורים (או בכל ענף ותחום הדורש עבודה בגובה כהגדרתה)

מהו אישור עבודה בגובה

אישור עבודה בגובה הוא תנאי להעסקת עובד הנדרש לפעולות המתבצעות בגובה העולה על שני מטרים מגובה פני הקרקע, בין אם באמצעות סולם, במת הרמה או מנוף או טיפוס עצמאי על גגות.

האישור ניתן לעובד מגיל 18 בלבד, אשר עבר הכשרה מתאימה והדרכת עבודה בגובה- על ידי מדריך מוסמך מטעם משרד העבודה להדרכת עובדים בגובה.

Working at height abseiling

כיצד ניתן להפיק אישור עבודה בגובה

הנפקת אישור עבודה בגובה יכולה להתבצע על ידי העובד באמצעות הרשמה להכשרה באופן עצמאי, או על ידי רישום של העובד לקורס על ידי המעסיק.

ניתן להירשם להכשרות במתחמי הלימוד של מכללת משא בטוח או להזמין מדריך מוסמך במכללה לביצוע הדרכות בארגון

האחריות על העסקת עובד בעבודות גובה כנגד אישור עבודה בובה חלה על המעסיק ומחייבת אותו.

במידה ועובד חדש מחזיק באישור כזה בזכות הכשרה במקום עבודה קודם, האישור יהיה תקף עד למועד פקיעתו, וניתן יהיה להעסיק אותו תוך חניכה והכשרה אישית לסיכונים ואמצעי מיגון במקום העבודה.

מעסיק יוכל לשלוח את העובד באופן פרטני ליום הכשרה והדרכת עבודה בגובה בארגונים המספקים הדרכות בטיחות לעובדים ובעלי הסמכה מתאימה.

אפשרות נוספת של המעסיק היא הזמנת מדריך מוסמך להדרכת עבודה בגובה שתתבצע בארגון, ותכלול מספר עובדים הנדרשים להדרכה ולהיתר.

באחריות המעסיק לוודא ולתחזק את מערך הבטיחות בעבודה, במישרין או באמצעות מינוי נאמן בטיחות, ולעקוב אחר ביצוע הדרכת עבודה בגובה לכלל העובדים באתר, וכן לתוקף האישור המעיד על ביצוע ההדרכה וקבלת ההסמכה.

תוקף אישור עבודה בגובה

על פי סעיף 6 לפקודת הבטיחות בעבודה סעיף ג' האישור לעבודה בגובה יהיה תקף לתקופה בת 24 חודשים.

לאחר תקופה זו יהיה מחויב המעסיק לוודא כי העובד עובר הדרכת ריענון שנתית לעבודה בגובה.

סיכום וחשיבות שמירה על סביבת עבודה וציוד בטוחים

הסיכון המוגבר שבעבודה בגובה דורש מודעות לסיכונים, תקנות עבודה ובטיחות ואכיפה שלהן, חובת שימוש בציוד הגנה ובמיגון אישי, בדיקות תקינות לציוד, עבודה בתנאי תאורה, סביבה ושיתוף פעולה מיטבי, סביבה בטוחה להערות והארות והתראה על סיכונים, נהלי שימוש ותפעול מכשירים, מנשאים וניהול סביבת עבודה בטוחה ועוד.

נושאים אלה ונושאים רבים נוספים נלמדים ומוטמעים בהכשרת עבודה בגובה, המהווה חובה חוקית ומוסרית ונחשבת למצילת חיים.

הכתבה באדיבות מכללת משא בטוח אשר מעמידה לרשות מעסיקים וארגונים מערך הדרכות בטיחות מקיף ומקצועי בהתאמה לכל צורך ולכל ענף. למידע נוסף בקרו באתר מכללת משא בטוח

 

תוכן עניינים

עוד מאמרים שעשוים לעניין אותך
תוכנית חיסכון
תוכנית חיסכון – מדוע זו השקעה משתלמת?

הרבה פעמים אנשים נוטים לחשוב שהשקעות טובות, נכונות, הן כאלה שמייצרות תשואה מיידית או כאלה שיכולות לייצר תשואה גדולה כתוצאה מכך שמשקיעים סכום כסף מסוים במוצר פיננסי או פיזי.

שואבי אבק לרכב: יתרונות השימוש בשואבים ידניים חכמים לניקוי חול ואבק

ניקוי המכונית כרוך בשמירה על המראה הטוב שלה; ובהקפה על סביבה פנימית נוחה ובריאה, ובחנות שמשווקת מכשירים ואביזרים לרכב, תמצאו, בין היתר, גם שואבי אבק לרכב בדגמים ידניים חכמים שמתאימים לניקוי חול ואבק. הנה כמה סיבות חשובות ליעילות של שואבים אלו.

ביטוח רכב

נהיגה על רכב הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים, מה שהעלה באופן ניכר את אחוז בעלי הרכבים בישראל בשנים האחרונות. יחד עם זאת, עצם