תוכנית חיסכון – מדוע זו השקעה משתלמת?

הרבה פעמים אנשים נוטים לחשוב שהשקעות טובות, נכונות, הן כאלה שמייצרות תשואה מיידית או כאלה שיכולות לייצר תשואה גדולה כתוצאה מכך שמשקיעים סכום כסף מסוים במוצר פיננסי או פיזי.

על פניו זה נכון, השקעות במניות, נדל"ן, אגרות חוב, סחורות, יכולות להיות מאוד משתלמות ולייצר רווחים ותשואות משמעותיות. אך אפשר גם לא להשקיע את הכסף במוצר מסוים ועדיין ליהנות מהשקעה משתלמת. יתרה מזו, אפשר שהכסף עצמו, ברגע שייעשה בו שימוש, יהווה השקעה טובה, לטווח קצר או ארוך.

לשם כך, צריך לפתוח תוכנית חיסכון. בתוכנית זו אפשר להשקיע כסף באופן חד פעמי או קבוע, בין אם זה פעם בחודש או בכל תקופה אחרת, על פי כללי התוכנית, מבחינת סכום מקסימום וסכום מינימום לחסכון, וביום מן הימים, כשהתוכנית תיפתח אפשר יהיה להשתמש בכסף באופן שההשקעה בתוכנית תשתלם. לא חייבים להשקיע במניות או נדל"ן בשביל להרוויח וליהנות מהשקעה טובה.

להשקעה בתוכנית חיסכון יש יתרונות רבים, בוודאי כשבוחנים את ההשקעה מול אופציות כמו השקעה במניות או נדל"ן. אחד היתרונות הבולטים הוא שתוכנית חיסכון לא יכולה להפסיד כסף. אומנם ההשקעה היא סולידית ולכן גם הרווח יכול להיות משמעותי רק אם משקיעים בתוכנית לאורך זמן, אבל מנגד, אין חשש להפסיד את הכסף. מה שאפשרי במקרים של השקעות במניות או במקרים אחרים.

איך משקיעים נכון בתוכנית חיסכון?

השקעות במסגרת תוכנית חיסכון יכולות להתבצע,כאמור, במספר דרכים. הדרך המקובלת היא הפקדה חודשית לתוכנית לאורך תקופת זמן מסוימת, בסופה, במועד פתיחת התוכנית, אפשר ליהנות מכל הסכום שהופקד בה פלוס הריבית שמקבלים על ההפקדות. אז ניתן להשתמש בכסף לרכישת דירה, רכב, לימודים או כל דבר אחר, אם נדע להשקיע בחוכמה את הכסף אז שהחיסכון יכול להגדיל משמעות את ערך ההשקעה.

דרך אחרת, מקובלת לא פחות, היא לסגור סכום כסף מסוים למשך תקופה, בין אם זו שנה או יותר, ואז לפתוח את התוכנית במועדים שניתנו לנו מראש או להבדיל, במועד אחד מסוים בה התוכנית נפתחת והכסף עובר לחשבון עו"ש. במקרה כזה, אנחנו לא צריכים לעשות שום דבר, רק לראות איך הריבית עושה את מה שצריך עבורנו.

למי זה יכול להתאים?

תוכנית חיסכון היא פתרון אידיאלי עבור כל אחד. בפרט היא נכונה עבור זוגות צעירים שרוצים לחסוך כסף לדירה, רכב או נסיעה ממושכת לחו"ל וחוששים שמא הם עלולים לבזבז את הכסף אם הוא יישאר בעו"ש.

כמו כן, תוכנית חיסכון היא פתרון נהדר עבור הורים המעוניינים לשים כסף בצד עבור ילדיהם. במקום שהם יצטרכו להשקיע בתוכניות בעלות סיכון או לשמור את הכסף בחשבון בנק שלא ניתן להרוויח ממנו דבר, אזי שהם יכולים לחסוך את הכסף בתוכנית וביום מן הימים, הילדים יוכלו לפתוח את התוכנית וליהנות מהכסף שהצטבר בו.

תוכנית חיסכון

תוכן עניינים

עוד מאמרים שעשוים לעניין אותך
שואבי אבק לרכב: יתרונות השימוש בשואבים ידניים חכמים לניקוי חול ואבק

ניקוי המכונית כרוך בשמירה על המראה הטוב שלה; ובהקפה על סביבה פנימית נוחה ובריאה, ובחנות שמשווקת מכשירים ואביזרים לרכב, תמצאו, בין היתר, גם שואבי אבק לרכב בדגמים ידניים חכמים שמתאימים לניקוי חול ואבק. הנה כמה סיבות חשובות ליעילות של שואבים אלו.

ביטוח רכב

נהיגה על רכב הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים, מה שהעלה באופן ניכר את אחוז בעלי הרכבים בישראל בשנים האחרונות. יחד עם זאת, עצם